Pocity a dojmy ve vašem stylu

20. prosince 2016 v 11:02 | Nerisa |  Vše o autentickém oblékání
Dnes vám chci trochu přiblížit a snad i vysvětlit jednu ze svých mnoha "berliček", které mi pomáhají lépe chápat a uchopit něčí osobní styl. Tou berličkou jsou dojmy a pocity. Možná se vám pod těmi pojmy nevybaví nic konkrétního, možná ano, ale nechápete, jak to souvisí se stylem. Zjednodušeně řečeno - styl a oblečení je určitým druhem užitného umění. A umění na nás působí určitými dojmy a vyvolává v nás určité pocity. Pro každého je to samozřejmě subjektivní. Existují však docela obecné symboly, které v nás vyvolávají docela stejné emoce, u všech. Například z básní v Kytici má málokdo z nás veselé a optimistické pocity. Vtip je v tom, že někomu se líbí její pochmurnost a někomu ne. To ale nic nemění na tom, že je pochumrná. Stejně je to se stylem. Pokud jsme my ve svém jádru pochmurní pesimisti, může se to určitým způsobem odrážet na našem oblečení. Možná se to nebude každému líbit, ale tohle jsme my. A my se taky nemusíme líbit každému. Stačí, že se líbíme těm, co ocení, jací jsme. Nemusíme se a ani nemůžeme zavděčit všem. Začínáte už chápat, jak to s těmi dojmy a pocity myslím? Někdo potřebuje působit upraveným dojmem, protože se rád sám řídí pravidly a chce mít vše uspořádané - včetně vnějšího dojmu z oblečení. Někdo potřebuje naopak otrhanost, asymetrii, odvážné kombinace, apod., aby navenek vyjádřil svou vnitřní rebelii. A tak na nás první člověk působí dojmem uhlazeného člověka a druhý jako rebel. A přesně tak to má být. Pocity z nich můžeme mít každý jiné, např. na zákaldě toho, jestli jsme sami rebelové (a tímpádem se nám líbí další rebelové, protože je chápeme!) nebo nejsme (a jsou nám lhostejní nebo jimi pohrdáme, protože narušují řád, který my milujeme). Budme tolerantní a budme sami sebou.

A co s těmi pocity? Jak vyvolávat svým oblečením určité -chtěné- pocity? Nemůžete zaručit, že díky určitému kousku oděvu budete všem sympatičtí, ale lze očekávat, že pokud budete např. nosit žlutou, tak to bude u lidí na šedivé ulici vyvolávat úsměvy nebo pokud sáhnete k vintage prvkům, budou přinášet pocit určité nostalgie. Hlavní ale je, co cítíte vy. Jaká slova nejlépe vystihují váš styl? Jaký z těch slov máte pocit, co ve vás vyvolávají? Pokud má být váš styl sebevědomý, jaké oblečení ve vás vyvolává dojem sebevědomí? Z kterých kousků oblečení máte ten pocit, že to si oblékne někdo sebevědomý? Takových hlavních slov byste měli mít tak 3-5. Mohou to být podstatná jména nebo přídavná jména, ale měla by vás a vaši osobnost a jedinečnost hluboce vystihovat. A měla by ve vás vyvolávat určité pocity.

Proto je dobré mít svoji vlastní složku v pc nebo Pinterest nástěnku, kde si budete uchovávat nejen obrázky oblečení, které se vám líbí, ale také obrázky, které zachycují vaše dojmy a pocity - a pak můžete porovnávat, jestli s nimi váš výběr oblečení souhlasí. Např. určitá krajina na vás může působit dojmem, jakým chcete působit VY. A zatímco fotograf zachytil onen dojem fotografií, vy zachycujete to samé svým oblečením. Casto si také můžete všimnout, že modní fotografie jsou záměrně koncipovány tak, aby výraz modelky a prostředí, ve kterém je oděv focen, vytvářely dojem, který výrobce oděvu prodává. Např. luxusní oděvy jsou foceny v luxusních domech. Dám pár příkladů ze svých nástěnek.


High quality man false 2pcs tuxedo coat, inspired by man fashion of late 18th Century in France, custom size doable, providing express shipping:

Muž působící dojmem elegance, šlechtice, člověka z vyšší společnosti - a také má nádech historie. Focení na pozadí velkoměsta by model zcela zničilo, proto byla vybrána zahrada - jako v nějakém šlechtickém sídle - která naopak celý obrázek podtrhne. Pokud si takové šaty oblékne herec ve filmu, promění se ve šlechtice. Pokud to navíc sedí k tomu, jaký je, dojem bude souhlasit s jádrem jeho osobnosti a bude to zcela perfektní.





:

Lesní víla/čarodějnice. Potrhané silonky a květiny ve vlasech působí dojmem nespoutaného ducha, divokosti a kontaktu s přírodou. K focení byl vybrán kousek, který vypadá jako někde v lese, přírodě. Na fotografii byl schválně zvolen filtr, který dělá barvy méně výraznými, to vše odráží přirozenost na úkor modernosti (která je definována spíše výraznými barvami, světly a živostí... stáří, nostalgie, historie, příroda - působí klidnějším, tlumeným dojmem, stejně jako fotka).



except i would prefer my big wollen jumper not to be geometric shapes, but still colourful.:

Téměř opak předchozí fotky - živé barvy na pozadí města. Sportovní oblečení a skateboard - naprosto jasný symbol toho, pro jakou chvíli a jaké osoby je model určený. Asi těžko zaujme nějakou dámu, ale pro sportovně založeným okamžitě řekne - super, tohle si můžu vít na skejt/brusle/fotbal. Ríká: jsem praktický a pohodlný, moderní a veselý a patřím do města.



Alvina Valenta:

Luxusní modely mají často jednoduché pozadí, aby je nic nerušilo a působily dojmem čistoty a profesionality. Přesto si můžete všimnout, že se pro pozadí používají teplé barvy, hlavně různé smetanové, béžové a nazlátlé - protože zlatá působí dojmem luxusu, přecejen, je to cenný drahý kov. Modely jsou doplnovány kabelkami a botami známých značek - ostatně, značka sama o sobě říká - jsem drahá, jsem luxusní, můj majitel je úspěšný, protože si mě může koupit. Což jsou dojmy, které jsou pro mnoho lidí důležité a vysvětlují tak úspěch značek (selský rozum totiž nepochopí, proč si kupovat kabelku se značkou za 10 000, když ta bez značky postačí a je třeba i hezčí...).



Takže najděte své dojmy a své pocity a pak hledejte oblečení, které (ve vás) tyto dojmy a pocity vyvolává. Vím, že pro některé z vás to může být hodně abstraktní koncept (mně dává smysl, protože jsem hodně intuitivně a emočně založená a abstraktní koncepty doplněné nějakým pocitem mi dávají kolikrát větší smysl než fakta, pokud je o chápání tak složitých věcí, jako jsou lidé a jejich styl...). Pokusím se vám přinést několik dalších článků s přesnějšími příklady toho, jak takové dojmy a pocity ve stylu mohou vypadat a fungovat. Zkusím vybrat několik běžných, ale klidně piště v komentářích, jaké dojmy a pocity byste chtěli v článcích vidět vy. Chcete vědět, jak může vypadat ono sebevědomí, uhlazenost, rebelie nebo třeba provokace? Máte vlastní nápady? Sem s nimi. Budeme si trochu hrát :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 AFANNABUSY AFANNABUSY | E-mail | Web | 25. srpna 2017 v 17:22 | Reagovat

First things first, you'll want to set a hard and fast target date when ever you are going to completely quit, for example several weeks from now.  However, it is important to obtain the doctor's opinion first prior to taking these oral medications as these could have pessimistic effects on the body.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama